Door Marielle Doremalen op 2 november 2014

Geen JuinPalijs (meer) in Rijen?

PvdA Gilze en Rijen betreurt het feit, dat er rondom de feestdagen niet geschaatst kan worden in Rijen

JuinPalijs 2013 groot succes

Veel inwoners van Gilze en Rijen hebben vorig jaar de schaatsbaan in Rijen bezocht: om te schaatsen of om gezellig binnen in het warme café te kletsen onder het genot van een drankje. Schoolklassen gingen er schaatsen: een leuk uitje voor de kinderen en tegelijkertijd konden ze zich weer eens op een andere manier bewegen en sporten. Zelf bezocht ik het JuinPalijs ook in de week voor Kerst en ik was aangenaam verrast. Er hing een vrolijke sfeer op en rondom de schaatsbaan. In het café was het lekker warm en je kon de kinderen zien schaatsen. Kortom: zeker voor herhaling vatbaar!

Geen schaatsbaan dit jaar

Toch was er ook een keerzijde aan het hierboven genoemde grote succes: het financiële resultaat viel tegen. Stichting Juin wilde het JuinPalijs ook dit jaar door laten gaan en vroeg om financiële steun aan de gemeente. In het gesprek hierover bleken beide partijen elkaar niet te kunnen vinden. Een prachtig initiatief leek hierdoor uit te gaan draaien op een eenmalig evenement. De PvdA is verheugd te mogen vernemen, dat de gesprekken tussen het college van B&W en Stichting Juin weer hervat zijn. Wij hopen, dat beide partijen overeenstemming kunnen bereiken, zodat het JuinPalijs weer gerealiseerd kan worden. Het zou super zijn als het toch nog lukt voor de komende winter! Mocht het onverhoopt niet meer haalbaar zijn voor dit jaar, dan toch voor volgend jaar en de daarop volgende jaren. Zodat er straks toch weer geschaatst kan worden in Rijen en men in winterse sferen kan komen rondom de feestdagen.

Marielle Doremalen

Ik heb ontzettend veel zin om deze nieuwe uitdaging aan te gaan en zal mij als wethouder bezig gaan houden met het sociaal domein, kunst en cultuur en onderwijs.

Meer over Marielle Doremalen

Waar ben je naar op zoek?