‘Gelijke kansen voor iedereen’ – Stijn van der Heijden PvdA Gilze en Rijen – Zichtbaar betrokken

11 februari 2018

Op 21 maart 2018 zijn er gemeenteraadsverkiezingen. De PvdA Gilze en Rijen zit sinds 1974 in de gemeenteraad. Als coalitiegenoot, maar ook in de oppositie. De PvdA is een partij met een eigen geluid, met duidelijke keuzes vooral voor mensen die wel een steuntje in de rug kunnen gebruiken. Een partij die zich laat zien en goed naar de mensen luistert. En dat zet de PvdA voort. Met duidelijk zichtbaar betrokken en kundige kandidaten. Met op de eerste 4 plaatsen een kandidaat uit Molenschot, Gilze, Rijen en Hulten. Duidelijk voor de kiezer. Bij de eerste tien een fraaie mix van ervaren raadsleden, nieuwe betrokken kandidaten, enthousiaste opvolgers en ervaren ondersteuners. Met op plaats 4 Stijn van der Heijden uit Hulten.

Stekje van hun dromen

Stijn van der Heijden (36) is geboren in Rijen, maar woont sinds 2 jaar in Hulten. Samen met zijn vrouw Suzan hebben ze daar het stekje van hun dromen gevonden. Stijn: “We keken al langer uit naar een plekje in het buitengebied waar Suzan haar paarden aan huis kan houden en we samen een mooie moes- en siertuin aan kunnen leggen”. Breeduit lachend: “En dat is gelukt! Dichtbij familie en vrienden en op ‘loopafstand’ van mijn werk”. Stijn is al ruim 10 jaar werkzaam bij Ericsson, momenteel als verantwoordelijke voor het managen van contracten met leveranciers in alle delen van de wereld. En het geluk kon niet op, want dat het goede grond is in Hulten bewijst wel de geboorte ruim 3 maanden geleden van hun eerste kindje Cas.

Gelijke kansen

Naast fitnessen en hardlopen, gitaar spelen, in de tuin werken, lezen en biljarten (driebanden) in competitieverband bij de Rijense Biljart Federatie is Stijn al jaren lid van de PvdA. Na al die tijd de lokale politiek op een afstandje gevolgd te hebben, zegt Stijn gemotiveerd: “Ik heb er nu voor gekozen om een actieve rol in te nemen, omdat ik mij wil inzetten voor een gemeente met gelijke kansen voor iedereen op het gebied van wonen, werk en recreatie”. Stijn heeft een uitgesproken mening over wonen: “Er moeten voldoende betaalbare woningen zijn in gemêleerde woonwijken, waarin het prettig wonen is en bewoners betrokken worden bij de aanleg van groen in de wijk.” Ook over Rijen-zuid is hij duidelijk: “De overgang Julianastraat-Stationsstraat moet openblijven. Daarom is het van groot belang dat het alternatief, waarbij het spoor in een verdiepte tunnel ligt, wordt onderzocht”.

Minder overlast vliegbasis

Uiteraard heeft Stijn voor Hulten bijzondere aandacht. “Als inwoner van Hulten zie ik het sluipverkeer met eigen ogen. Met een maximumsnelheid van 30 km/u zullen automobilisten ontmoedigd worden om door de kern van Hulten te rijden, wat zal resulteren in een veiligere omgeving rondom het kindontmoetingscentrum De Drie Musketiers. Uiteraard volgt Stijn de ontwikkelingen rond het nieuwe Luchthavenbesluit op de voet: “Draagvlak voor de vliegbasis blijft, mits defensie werk maakt van het terugdringen van de overlast van helikopters door inzet van simulatoren en bovendien de functie van reservevliegveld voor straaljagers schrapt, waardoor er weer ruimte is voor woningbouw in Molenschot en Hulten!”

Informatie

Een stem op Stijn van der Heijden is een stem op de PvdA, een zichtbaar betrokken partij! Stijn kun je gewoon bellen 06-15553541 of mailen [email protected], ook na 21 maart! Voor het complete verkiezingsprogramma zie de website: gilzerijen.pvda.nl