27 februari 2022

Met op 2 Anthony Bisschops uit Rijen

Op 16 maart 2022 zijn er gemeenteraadsverkiezingen. De PvdA Gilze en Rijen is een partij met een eigen geluid, met duidelijke keuzes vooral voor mensen die wel een steuntje in de rug kunnen gebruiken. Een partij die zich laat zien en goed naar de mensen luistert. Met bij de eerste tien kandidaten een fraaie mix van ervaren én nieuwe kandidaten, enthousiaste opvolgers en ervaren ondersteuners. Met op plaats 2, Anthony Bisschops uit Rijen.

Actieve Rijenaar

Anthony Bisschops (30) woont in Rijen en organiseert activiteiten voor kinderen, zoals de Halloween Parade. Via Kloes TV maakt hij programma’s voor kinderen. Daarnaast is Anthony momenteel voorzitter van de Adviesraad Sociaal Domein. Anthony: “Doordat ik actief ben in de gemeente op allerlei manieren, heb ik de afgelopen jaren duidelijke signalen vanuit de inwoners kunnen ophalen van wat er beter kan. Ik wil mij daar in de politiek voor in gaan zetten”. Anthony is ongeveer twee jaar actief in de achterban van de PvdA Gilze en Rijen. Hij denkt onder meer mee in de steunfractie tijdens de vooroverleggen.

Op weg naar echt maatwerk

Binnen de gemeente wordt maatwerk geboden, stelt men. De ervaring van Anthony is dat dit niet altijd (goed) gebeurt. Anthony: “Heilige huisjes zijn bij mij niet per definitie heilig, maatwerk vraagt om een andere aanpak dan die van de afgelopen jaren. Binnen gekaderd gebied moeten we daar waar nodig veel meer buiten de lijntjes durven te kleuren”. Anthony wil zich er ook voor inzetten dat gemeentelijke post voor iedereen leesbaar en begrijpelijk is. Daarnaast gaat Anthony voor een sterker armoedebeleid. Dit is ook een speerpunt van de PvdA Gilze en Rijen.

Je mag zijn wie je bent

De PvdA Gilze en Rijen heeft inclusie in de breedste zin van het woord hoog in het vaandel staan. Iedereen doet zoveel mogelijk mee, ook als men een lichamelijke of verstandelijke beperking heeft en ongeacht huidskleur of seksuele geaardheid. Ook voor Anthony is dit belangrijk. Zelf is hij actief voor het COC door bijvoorbeeld voorlichting te geven op scholen over LHBTIQ+. Anthony hierover: “In onze gemeente mag je zijn wie je bent en dit moeten we als gemeente actief uitdragen”.

Informatie

Een stem op Anthony is een stem op de PvdA, een zichtbaar betrokken partij! Anthony kun je gewoon mailen of bellen [email protected] of via 06 26 11 74 04 ,  ook na 16 maart!

Kijk voor verkiezingsprogramma ‘Samen Bouwen aan Gilze en Rijen’ op de website: PvdA Gilze en Rijen

Waar ben je naar op zoek?