Na sloop Margriethal nieuwe sportzaal +

20 september 2017

Laat de mening van de omwonenden meetellen!

Als straks de nieuwe sporthal en het nieuwe zwembad in De Vliegende Vennen geopend  zijn, worden de Margriethal en zwembad Tropical gesloopt. Dit geeft mogelijkheden voor een nieuwe invulling van de vrijkomende ruimte.

Grote sportzaal

De sportverenigingen die nu gebruik maken van de Margriethal, zullen straks gaan sporten in de nieuwe sporthal bij Den Butter. Maar deze verenigingen hebben ook behoefte aan extra ruimte, bijvoorbeeld voor hun trainingen. In de afmetingen van een standaardsportzaal kunnen veel verenigingen niet goed trainen. Daarom opteerde de PvdA afgelopen week in de commissievergadering Samenleving voor een grotere sportzaal +. PvdA-raadslid Marielle Doremalen: “Ga in gesprek met de verschillende verenigingen en kijk zo samen welke afmetingen de nieuwe sportzaal moet krijgen om zo optimaal gebruik van verenigingen mogelijk te maken”.

Woningbouw

Naast de nieuwe sportzaal + blijft er ruimte over voor woningbouw in het groen. Er blijft ruimte genoeg om te zorgen voor woningen in een parkachtige omgeving. De PvdA heeft gevraagd om van dit woningbouwproject een totaalproject te maken in samenhang met het project Van Oldenbarneveldtlaan. Marielle Doremalen: “Laat de omwonenden zoveel mogelijk meedenken en luister goed naar hun wensen. Zo kom je tot een totaalplaatje waar niet alleen de nieuwe bewoners, maar ook de omwonenden tevreden mee kunnen zijn”. De PvdA is er voorstander van dat er een goede mix ontstaat met goedkopere en duurdere woningen, waarbij er ook ruimte is voor seniorenwoningen.

Hoe nu verder?

In de commissievergadering van woensdag 13 september is er gesproken over de kaders van het project, waarbij belangrijke kaders zijn dat de Margriethal en Tropical helemaal gesloopt zullen worden en er geen standaardsportzaal, maar een grotere variant zal komen. Met daarnaast ruimte voor woningbouw. Vanuit deze kaders zal er door de gemeente de komende tijd verder gewerkt worden aan een concrete uitwerking van dit project.

Informatie en contact

Voor meer informatie hierover, of voor verdere suggesties kunt u altijd contact opnemen met de PvdA fractie: Peter von Meijenfeldt, [email protected] 06-53254002 en Marielle Doremalen, [email protected] 06-44213664.

Waar ben je naar op zoek?