PvdA Gilze en Rijen: op 6 Peter von Meijenfeldt uit Molenschot

30 januari 2022

PvdA Gilze en Rijen: op 6 Peter von Meijenfeldt uit Molenschot

Op 16 maart 2022 zijn er gemeenteraadsverkiezingen. De PvdA Gilze en Rijen is een partij met een eigen geluid, met duidelijke keuzes vooral voor mensen die wel een steuntje in de rug kunnen gebruiken.

Een partij die zich laat zien en goed naar de mensen luistert. Met bij de eerste tien kandidaten een fraaie mix van ervaren én nieuwe kandidaten, enthousiaste opvolgers en deskundige ondersteuners. Met op plaats 6 huidig raadslid Peter von Meijenfeldt uit Molenschot.

Deskundige en actieve inbreng

Met Peter von Meijenfeldt (72) beschikt de PvdA over bewezen grote deskundigheid en ervaring in de gemeenteraad, op het gebied van ruimtelijke ordening, woningbouw, natuur, biodiversiteit, water, klimaat, energie en duurzaamheid.

Ook beschikt hij over de noodzakelijke juridische en financiële kennis.

Peter maakt sinds december 2009 deel uit van de gemeenteraad. Ongeveer 6 jaar lang was Peter fractievoorzitter. Deze functie heeft hij deze raadsperiode overgedragen aan Marielle Doremalen. Voor zijn raadslidmaatschap was Peter bijna acht jaar lid van de Brabantse Provinciale Staten. Sinds 2019 is hij bestuurslid van Waterschap Brabantse Delta.

Maatschappelijke betrokkenheid en inzet

De inzet van Peter voor de gemeenschap in Gilze en Rijen vindt zijn grondslag in een grote maatschappelijke betrokkenheid. In veel verenigingen en organisaties vervult Peter een belangrijke stuwende en ondersteunende rol. Dit geldt binnen sportverenigingen zoals Atletiekvereniging Spiridon waar hij onder meer de prachtige atletiekbaan wist te realiseren en ook bij de Nordic Walkingvereniging. Bovendien bij organisaties op het gebied van natuurbeheer, zoals de NLGR en adviesraad van  Staatsbosbeheer. Ecologische ontwikkeling van onze gemeente heeft bij Peter een voorliefde, zoals de ontwikkeling van beekprojecten waaronder de Gilzewouwerbeek. Momenteel is hij actief met grote bomenplantprojecten.

Verjonging

Peter hoopt ook de komende jaren bij te dragen aan de realisatie van alle goede voorstellen in het verkiezingsprogramma van de PvdA. “Het is broodnodig dat er een andere wind gaat waaien in een nieuwe coalitie in onze gemeente” aldus Peter. “Het ontbreekt de huidige coalitie aan lange termijn visies en een kritische maar creatieve opstelling. De nieuwe coalitie moet voorrang geven aan de noodzakelijke woningbouw, vergroening en biodiversiteit. Binnen de PvdA steun ik graag onze jongere kandidaten die dit moeten gaan waarmaken”.

Informatie

Een stem op Peter von Meijenfeldt helpt de PvdA een flinke stap op weg naar deelname aan een nieuw college! Je kunt voor suggesties altijd bellen met Peter 06-53254002 of mailen [email protected], ook na 16 maart.

Voor het complete verkiezingsprogramma zie: www.gilzerijen.pvda.nl

Waar ben je naar op zoek?