PvdA Gilze en Rijen – Zichtbaar betrokken

7 januari 2018

Op 21 maart 2018 zijn er gemeenteraadsverkiezingen. De PvdA Gilze en Rijen zit sinds 1974 in de gemeenteraad. Als coalitiegenoot, maar ook in de oppositie. De PvdA is een partij met een eigen geluid, met duidelijke keuzes vooral voor mensen die wel een steuntje in de rug kunnen gebruiken. Een partij die zich laat zien en goed naar de mensen luistert. En dat zet de PvdA voort. Met duidelijk zichtbaar betrokken en kundige kandidaten. Met op de eerste 4 plaatsen een kandidaat uit Molenschot, Gilze, Rijen en Hulten. Duidelijk voor de kiezer. Bij de eerste tien een fraaie mix van ervaren raadsleden, nieuwe betrokken kandidaten, enthousiaste opvolgers en ervaren ondersteuners. Met op plaats 9 Johan van Zuijlen uit Rijen

Druk, druk

Johan van Zuijlen (40) geboren en getogen in Rijen en net als zoveel jonge vaders en moeders druk bezet. Gezin, werk, vrijwilligerswerk en hobby’s vergen kunst- en vliegwerk om het allemaal te combineren en in balans te houden. Over zichzelf: “Ik ben getrouwd en trotse vader van twee zoontjes van 11 en een dochtertje van 7”. Lachend, “geen wonder dat je dan in het vrijwilligerswerk op school en bij de sportvereniging terecht komt.” Zo is Johan voorzitter van de MR van basisschool De Brakken en trainer/leider bij VV Rijen. Ook is hij bestuurslid van de PvdA afdeling Gilze en Rijen. Daarnaast sport hij om de conditie op peil te houden en maakt hij graag een ritje op de motor.

Brandweer

Johan is zeker geen onbekende in Rijen. Zo was hij ook jarenlang een betrokken vrijwilliger bij de Rijense Brandweer. Dat bracht hem als professional bij de Veiligheidsregio Midden- en West-Brabant. Hij is afdelingshoofd techniek, facilitair en logistiek bij cluster Oost (Tilburg) en tevens Officier van Dienst Brandweer in het ABG gebied (Alphen-Chaam, Baarle-Nassau, Gilze en Rijen).

Veilig gevoel

Met Johan heeft de PvdA een kandidaat, ook voor de toekomst, die uit ervaring weet dat een “veilig gevoel” van groot belang is. “Veiligheid”, aldus Johan, “is een basisbehoefte en of dat nu thuis is, of op straat, in het verkeer, op de A58, de Rijksweg, de vliegbasis, de spoorlijn, of de veiligheid van de fietser op het Raadhuisplein, je vindt het terug in het PvdA verkiezingsprogramma ‘Zichtbaar betrokken’ en daar wil ik voor gaan”. Hierin ook volop aandacht voor de aanrijtijden van de ambulances en niet te vergeten de onveilige situatie van de kerncentrale in Doel. Maar ook met veel waardering voor onze (brandweer)vrijwilligers, EHBO-verenigingen en organisaties zoals ‘Rijens Hart’ en ‘Hart voor Gilze’.

Voor de PvdA Gilze en Rijen is (sociale) veiligheid een speerpunt. Voor de kiezers een veilig gevoel dat hieraan ook kundige mensen uit de praktijk, zoals Johan een gezicht geven.

Informatie

Een stem op Johan van Zuijlen is een stem op de PvdA, een zichtbaar betrokken partij! Johan kun je gewoon mailen [email protected] , ook na 21 maart!

Voor het complete verkiezingsprogramma zie de website: gilzerijen.pvda.nl