23 december 2018

PvdA springt in de bres voor RHV

Via een brief van RHV werd de PvdA Gilze en Rijen erop geattendeerd dat de toekomst voor de Rijense Handbal Vereniging (RHV) op sportpark Vijf Eiken heel onzeker is. De PvdA-fractie heeft hierover direct vragen gesteld aan het college.

Gewijzigde situatie MFA Vijf Eiken
Binnen de multifunctionele accommodatie (MFA) op het sportpark Vijf Eiken was naast RHV ook EMM gevestigd. Samen met enkele andere gebruikers beheerden zij via een gezamenlijke stichting het gebouw. De kantine wordt geëxploiteerd door RHV die hier ook een horecavergunning voor heeft. Met het verdwijnen van EMM kon RHV het gebouw niet meer beheren en is dit overgedragen aan de gemeente.

Toekomst voor RHV
In de nieuwe plannen wordt een andere sportvereniging mogelijk de hoofdhuurder en zal er een verbouwing plaats vinden. Hierdoor verdwijnt de kantine, het ‘kloppend hart’ van RHV. Deze kantine wordt niet alleen in de zomer tijdens het buitenseizoen voor de handbal gebruikt, maar ook als clubhuis voor bijvoorbeeld jeugdweekenden, Sinterklaasvieringen, bingo-avonden, etc. Verder krijgt de nieuwe huurder 2 van de 4 kleedkamers, zodat er maar 2 voor RHV over blijven. Ook dit leidt in de zomermaanden tot een probleem, o.a. omdat er in de jeugd nog met gemengde teams gespeeld wordt.

Impasse
In de communicatie tussen RHV en de gemeente lijkt er vooral sprake te zijn geweest van miscommunicatie. De PvdA vindt dat er een oplossing gevonden moet kunnen worden waar zowel RHV alsook de nieuwe huurder zich in kunnen vinden en stelde daarom schriftelijke vragen aan het college. Zo komt er wel een nieuwe kantine waar de nieuwe hoofdhuurder de beheerder van wordt. Door bijvoorbeeld RHV mede-beheerder te maken kunnen beide verenigingen gebruik maken van de nieuwe kantine. Daarnaast is er de mogelijkheid om 2 kleedkamers bij te bouwen. Uit de beantwoording van het college blijkt dit 30.000 euro te kosten. Ook de nieuwe mogelijke huurder blijkt graag over extra kleedkamers te beschikken. Door 2 kleedruimtes bij te bouwen die beide verenigingen samen kunnen gebruiken voldoet men zo beter aan de wensen van beide verenigingen.
Een mogelijke oplossing waar de PvdA zich sterk voor zal maken!

Zichtbaar betrokken

De PvdA Gilze en Rijen is een partij die zichtbaar betrokken is bij alle inwoners van Gilze en Rijen. Heeft u een vraag, idee over dit onderwerp of wilt u iets anders kwijt? Neem dan gerust contact op met:

Peter von Meijenfeldt, [email protected] 06  53 25 40 02 of
Marielle Doremalen, [email protected] 06  44 21 36 64