10 oktober 2016

Stichting Muzerij steunt behoud consultatiebureau Gilze

PvdA biedt handtekeningen aan wethouder Van der Veen aan

Het consultatiebureau in Gilze dreigt op 1 januari 2018 gesloten te worden. Op vrijdag 23 september heeft de PvdA handtekeningen ingezameld in Gilze voor het behoud van het consultatiebureau. Deze handtekeningen hebben de PvdA leden van de commissie Samenleving, Marielle Doremalen en Ton Hesemans donderdag 6 oktober aangeboden aan wethouder Aletta van der Veen als steun bij haar onderhandelingen met de GGD.

Onderhandelingen met de GGD

De GGD bezuinigt. Onderdeel van die bezuinigingsplannen is het sluiten van het consultatiebureau in Gilze. Vanaf 1 januari 2018 is er dan in onze gemeente alleen nog een consultatiebureau in Rijen. De PvdA vindt, dat er ook in Gilze met bijna 8.000 inwoners een volwaardig consultatiebureau moet blijven, omdat een dergelijke basisvoorziening gemakkelijk te bereiken moet zijn. Ook wethouder Aletta van der Veen is die mening toegedaan en daarom lopen er al enige tijd onderhandelingen tussen haar en de GGD Hart van Brabant. Bij het aanbieden van de handtekeningen gaf Aletta van der Veen aan zich gesterkt te voelen door deze steun van de inwoners van Gilze. Op 20 oktober vindt er weer een gesprek plaats tussen Aletta van der Veen en de GGD en de wethouder zal de ingezamelde handtekeningen dan ook meenemen naar dat overleg.

Steun vanuit Muzerij en Pinokkio

Stichting Muzerij, waaronder ook peuterspeelzaal Pinokkio in Gilze valt, gaf bij de PvdA-fractie aan de handtekeningenactie van harte te steunen. Peuterspeelzaal Pinokkio werkt nauw samen met het consultatiebureau in Gilze en verwijst daar ook naar door, als de leidsters signalen opvangen over achterstand in de ontwikkeling van de peuters. De laagdrempeligheid en nabijheid van het consultatiebureau in Gilze is daarbij erg belangrijk. Peuterspeelzaal Pinokkio heeft dan ook geholpen met het inzamelen van nog meer handtekeningen door een lijst op te hangen bij de peuterspeelzaal.

Steeds meer handtekeningen

Op 23 september waren er op papier in enkele uren tijd al 549 handtekeningen opgehaald. Maar ook online kan de petitie getekend worden. Het aantal online handtekeningen blijft nog groeien. Inmiddels staat de teller op 172 online handtekeningen. Op woensdag 12 oktober komen daar nog de handtekeningen bij, die via peuterspeelzaal Pinokkio zijn opgehaald. Deze meest recente handtekeningen zullen daarna nog in een gesloten envelop aan wethouder Van der Veen toegezonden worden.

Informatie en contact

Voor meer informatie hierover, of voor verdere suggesties kunt u altijd contact opnemen met de PvdA fractie: Peter von Meijenfeldt, [email protected] 06-53254002 en Marielle Doremalen, [email protected] 06-44213664.

Waar ben je naar op zoek?