21 januari 2014

Vincent Timmermans gaat voor de jeugd

In de “Top Tien” staat op plaats 7 onze jongste kandidaat van de PvdA afdeling Gilze en Rijen, Vincent Timmermans uit Gilze.

Sociaal en betrokken
Vincent Timmermans (23) is geboren en getogen in de Meester Schrauwenstraat in Gilze. Na zijn middelbare school heeft hij de opleiding Medewerker Maatschappelijk Zorg gevolgd en werkt sinds vorig jaar bij Amarant als begeleider in de gehandicaptenzorg. Sociaal en betrokken was hij al op jonge leeftijd actief als vrijwilliger bij de KiaK (Kinderactiviteiten-De Schakel), o.a. als mede-presentator van het Jeugdfestival. Als lid van de Warande Diving Club is hij actief in de duiksport. Ook speelt hij gitaar in de band CoverUp!, waarmee hij regelmatig optreedt en “altijd zorgen voor een feest”.
Uit zijn sociale betrokkenheid kwam al op jonge leeftijd zijn keuze voor de PvdA voort en is zich de laatste 3 jaar gaan interesseren voor de lokale politiek. Sinds enige tijd is hij voor de PvdA burgerlid van de Commissie Samenleving. Vincent: “Het is mooi om op deze wijze wat te kunnen betekenen voor het welzijn en de voorzieningen in onze gemeente. Daarnaast wil ik mij als inwoner van Gilze vooral sterk maken voor jongeren in Gilze en hoop ik dat zij mij aan mijn mouw trekken als ze een vraag of idee hebben”.

Jongerencentrum Gilze
Nog maar kort geleden ondersteunde Vincent namens de PvdA met verve de plannen voor de nieuwe tennisaccommodatie van de TC Gilze: “met enthousiaste inbreng van de club zelf worden de kosten zo laag mogelijk gehouden en komt er toch een prachtige accommodatie”. En over de kunststofbaan van AV Spiridon: “Hier ontstaat een prachtige en volledig functionele aanvulling op de basisvoorzieningen voor sport in onze gemeente met grote inzet en inbreng van de vereniging zelf”. De PvdA zet zich in voor meer bewegen en een goede gezondheid voor alle inwoners en richt zich daarbij vooral ook op de jeugd. Goede, duurzame en toekomstgerichte voorzieningen zijn daarbij essentieel, waaronder ook jongerencentra in zowel Rijen als Gilze. Vincent: “We zien hoe goed het jongerencentrum A16 in Rijen functioneert. Ook voor de jongeren in Gilze zien we als PvdA graag dat er ter vervanging van de bus een “ eigen honk” komt, een jongerencentrum waarin ondersteuning, ontmoeting, muziek e.d. jongeren bindt. Ons PvdA verkiezingsprogramma “Onze lokale kracht” geeft uitgebreid aandacht aan jongerenzaken en dat wil ik graag uitdragen!”