Commissielid

Jos Schiphuis

Over Jos Schiphuis

PvdA Gilze en Rijen: op 9 Jos Schiphuis uit Rijen

Op 16 maart 2022 zijn er gemeenteraadsverkiezingen. De PvdA Gilze en Rijen is een partij met een eigen geluid, met duidelijke keuzes vooral voor mensen die wel een steuntje in de rug kunnen gebruiken. Een partij die zich laat zien en goed naar de mensen luistert. Met bij de eerste tien kandidaten een fraaie mix van ervaren én nieuwe kandidaten, enthousiaste opvolgers en ervaren ondersteuners. Met op plaats 9 Jos Schiphuis uit Rijen.

Starter

Jos Schiphuis (31) woont sinds ongeveer twee en een half jaar met zijn vrouw in Rijen. Jos is werkzaam als administratief medewerker. Sinds een klein jaar is hij actief binnen de PvdA Gilze en Rijen. Jos heeft de cursus Politiek Actief gevolgd. Als starter op de woningmarkt weet hij hoe moeilijk het is om een betaalbare woning te vinden. Jos: “Toen ik samen met mijn vrouw op zoek ging naar een betaalbare woning, merkte ik dat die bijna niet te vinden zijn. Ik kan me dan ook helemaal vinden in het standpunt van de PvdA Gilze en Rijen dat er meer betaalbare huur- en koopwoningen gebouwd moeten worden in de gemeente”.

Kunst en cultuur

Jos heeft affiniteit met sport, kunst en cultuur. Hij vindt het belangrijk dat er niet alleen voldoende aandacht is voor sport, maar ook voor kunst en cultuur. Jos: “Het lijkt erop dat sport belangrijker gevonden wordt dan kunst en cultuur. Terwijl het juist zo belangrijk is om je ook op cultureel en kunstzinnig gebied volledig te kunnen ontwikkelen”. De PvdA Gilze en Rijen vraagt om meer aandacht voor kunst en cultuur en heeft hiervoor plannen in haar verkiezingsprogramma. Zo wil de PvdA dat er een jaarlijkse kunst- en cultuurprijs komt voor het grootste talent, speciaal gericht op jongeren en samen met de kunstenaars in onze gemeente wil de PvdA het idee uitwerken om een gemeentelijk atelier op te richten.

Informatie

Een stem op Jos Schiphuis is een stem op de PvdA! Jos kun je gewoon bellen 06-49366059 of mail naar [email protected] , ook na 16 maart!

Kijk voor het complete verkiezingsprogramma op de website: gilzerijen.pvda.nl

Waar ben je naar op zoek?