lid steunfractie

Willem Starreveld

Over Willem Starreveld

PvdA Gilze en Rijen: op 5 Willem Starreveld uit Gilze

Op 16 maart 2022 zijn er gemeenteraadsverkiezingen. De PvdA Gilze en Rijen is een partij met een eigen geluid, met duidelijke keuzes vooral voor mensen die wel een steuntje in de rug kunnen gebruiken.

Een partij die zich laat zien en goed naar de mensen luistert. Met bij de eerste tien kandidaten een fraaie mix van ervaren én nieuwe kandidaten, enthousiaste opvolgers en deskundige ondersteuners. Met op plaats 5 Willem Starreveld uit Gilze.

Vele jaren bestuurlijke ervaring

Willem Starreveld (69) is geen onbekende in onze gemeente. Na 12 jaar wethouder voor Kern’75 te zijn geweest in Gilze en Rijen waarin hij vele projecten heeft gerealiseerd of vlot getrokken, heeft hij bij zijn afscheid ondubbelzinnig gekozen voor de Partij van de Arbeid. Willem: “Landelijk heb ik altijd PvdA gestemd en in de gemeente heb ik altijd bijzonder goed kunnen samenwerken met collega-wethouder Lau Lavooij (PvdA) en deelde veel van zijn passie en sociale betrokkenheid. Ik was nog niet klaar in onze mooie gemeente en zit nog vol ambitie, enthousiasme en creativiteit. En die zet ik graag in voor de PvdA in Gilze en Rijen”. Willem vol vuur: “Het wordt tijd dat er weer echt met een duidelijke visie bestuurd gaat worden door een college”.

Plannen voor de toekomst

Bereikbare woningen voor jonge mensen zodat onze dorpen vitaal blijven. Daar gaat Willem voor. “Het kon bij het Blokske in Molenschot, maar het kan ook in de ander dorpen, als je zonodig maar buiten de lijntjes wilt kleuren”, aldus Willem.

Maar Willem is zeker niet van het bouwen alleen en laat ook graag zijn sociaal maatschappelijke hart spreken: “Culturele activiteiten versterken en een sociaal en rechtvaardig vangnet voor onze inwoners die het moeilijk hebben. Een ‘broodfonds’ wat net iets meer kan dan de starre regels uit Den Haag is er nog steeds niet in onze gemeente”.

Willem houdt er ook van om mensen op een leuke manier te stimuleren zoals voor een gezonde leefstijl, maar ook “heel veel plezier met elkaar maken want met de juiste mensen kan politiek heel leuk zijn”.

Waar ben je naar op zoek?