8 februari 2015

Plaatselijke kandidaten voor Provincie en Waterschap

PvdA loopt zich warm voor verkiezingen op 18 maart

Geert Sterenborg

Met de gezellige carnavalsdagen voor de deur met als hoogtepunten de fraaie optochten in Molenschot op zaterdag, in Gilze op zondag en in Rijen op dinsdag bereidt de PvdA in Gilze en Rijen zich ook al voor op de verkiezingen op 18 maart. Voor het eerst vinden er twee verkiezingen op dezelfde dag plaats: de verkiezingen voor de Provinciale Staten van Noord-Brabant en voor het Waterschap Brabantse Delta, waaronder onze gemeente valt. Leuke bijkomstigheid is dat zowel voor de Provincie met Geert Sterenborg uit Rijen, als voor het Waterschap met Lau Lavooij uit Gilze de PvdA met een lokaal herkenbare kandidaat vertegenwoordigd is.

Provinciale Staten

Ook al is de provincie voor veel kiezers wat “op afstand”, toch zijn er provinciale taken, zoals op het gebied van werk (meer banen), ruimtelijke ordening (buitengebied!), natuur, openbaar vervoer en wegen die ons allen raken. De PvdA fractie werkt daar hard aan en met succes! Onder aanvoering van de jonge (29) en bevlogen Stijn Smeulders, momenteel fractievoorzitter, gaan we de verkiezingen in. Voor de kiezers in Gilze en Rijen is het fijn dat er ook een lokale PvdA-kandidaat is, Geert Sterenborg uit Rijen. Geert heeft ervaring als gemeenteraadslid en zit namens de PvdA momenteel in de commissie Middelen. Dat brengt de Provincie toch een stukje dichterbij! In de weken voorafgaand aan de verkiezingen zullen we de kiezers actief informeren over de standpunten van de PvdA. Want een lokale kandidaat is mooi, maar het gaat vooral ook over de inhoud. Met een duidelijk en herkenbaar sociaal-democratisch programma zit dat wel goed!

Lau Lavooij

Waterschap

Ook het Waterschap is voor veel mensen een “ver van mijn bed show”. Maar ook hier geldt dat er belangrijke taken zijn bijvoorbeeld op het gebied van veiligheid en gezondheid die wel degelijk voor iedereen van groot belang zijn. Veilig water en droge voeten is het PvdA uitgangspunt! We prijzen ons gelukkig in Gilze en Rijen dat onze oud-wethouder Lau Lavooij uit Gilze een van de PvdA-kandidaten is voor het Waterschap Brabantse Delta. Met Lau hebben we een ervaren en voor de Gilze en Rijense kiezers een herkenbare, bevlogen en toegankelijke kandidaat. Ook voor het Waterschap heeft de PvdA een helder en aansprekend programma, waarbij zeker ook aandacht voor het beheersen van de lasten!

Via dit Weekblad, maar ook op straat en op de markten zullen we de kiezers de PvdA standpunten over de Provincie en over het Waterschap actief informeren.

De PvdA in Gilze en Rijen gaat zich actief warm lopen voor de beide verkiezingen op 18 maart a.s. en we hopen u zeker tegen te komen.

Maar eerst de carnavalsdagen gezellig beleven! Alaaf!

Informatie

Heeft u hierover, of over andere zaken vragen aan de PvdA neem dan gerust contact met ons op! Graag staan wij u te woord, ook als u zich wilt oriënteren op het lidmaatschap van de PvdA (nu een jaar lang gratis!).

Een stem op Geert of Lau is een stem op de PvdA, een partij die zich sterk maakt voor het welzijn van alle inwoners! Geert (tel. 222314 e-mail: [email protected]) en Lau (tel. 452116 e-mail: [email protected]) kun je gewoon bellen en mailen, ook na 18 maart!