PvdA “Samen Bouwen aan Gilze en Rijen” Met op 1 Marielle Doremalen uit Gilze

6 maart 2022

PvdA “Samen Bouwen aan Gilze en Rijen”

Met op 1 Marielle Doremalen uit Gilze

Op 16 maart 2022 zijn er gemeenteraadsverkiezingen. De PvdA Gilze en Rijen is een partij met een eigen geluid, met duidelijke keuzes vooral voor mensen die wel een steuntje in de rug kunnen gebruiken. Een partij die zich laat zien en goed naar de mensen luistert. Met bij de eerste tien kandidaten een fraaie mix van ervaren én nieuwe kandidaten, enthousiaste opvolgers en ervaren ondersteuners. Met op plaats 1, Marielle Doremalen uit Gilze.

Betrokken inwoner

Marielle Doremalen (47) woont met haar gezin in Gilze. Ze is een bekend gezicht in het dorp. Zo brigadiert ze iedere dinsdag samen met zoon Egan en is ze lid van de brigadierswerkgroep. Daarnaast maakt ze deel uit van de oudervereniging van OBS De Wildschut en ondersteunt ze als vrijwilliger bij de kinderactiviteiten van Kiak indien nodig. Marielle hierover: “Ik vind het belangrijk om mijn steentje bij te dragen als vrijwilliger en wil dit ook aan onze kinderen meegeven”.

Sociaal gezicht

Marielle is inmiddels al acht jaar actief als gemeenteraadslid voor de PvdA Gilze en Rijen waarvan de laatste twee jaar als fractievoorzitter. In die tijd heeft zij zich ontpopt tot het sociale gezicht binnen de gemeenteraad. Marielle: “Iedereen moet mee kunnen doen in onze gemeente, ook als het financieel minder gaat of je door ziekte of beperking hulp en ondersteuning nodig hebt”. Daarnaast zet Marielle zich in voor (het behoud van) goede voorzieningen in alle vier de kernen: of het nu gaat om het behoud van de busverbindingen of voorzieningen zoals consultatiebureau en bibliotheek.

Verbinder

Enkele belangrijke speerpunten vanuit de PvdA Gilze en Rijen zijn: meer betaalbare woningen voor jong en oud; een goedkopere spoorzone met een toegankelijke fiets-/voetgangerstunnel bij het station; behoud gebouw gemeentehuis en gemeentebalie in Rijen na realisatie centrale huisvesting ambtenaren en een groen Raadhuisplein; snelle realisatie van de nieuwbouw van de sporthal in Gilze en behoud van het open landschap. Marielle is een echte verbinder in de gemeenteraad en zoekt en vindt steun bij andere partijen voor standpunten van de PvdA.

Marielle hierover: “Al je iets wilt bereiken, moet je ‘Samen Bouwen aan Gilze en Rijen’: met de inwoners, maar ook met de andere partijen in de gemeenteraad. Alleen kom je er niet”.

Informatie

Een stem op Marielle is een stem op de PvdA, een zichtbaar betrokken partij! Marielle kun je gewoon mailen [email protected]  of bellen 06-44213664 , ook na 16 maart!

Kijk voor verkiezingsprogramma ‘Samen Bouwen aan Gilze en Rijen’ op de website: PvdA Gilze en Rijen