Lokale kandidaten voor Waterschap en Provincie PvdA Gilze en Rijen blikt vooruit op verkiezingen

6 februari 2023

Lokale kandidaten voor Waterschap en Provincie

PvdA Gilze en Rijen blikt vooruit op verkiezingen

De politiek maakt zich op voor 15 maart 2023. Dan zijn de verkiezingen voor de Provinciale Staten en de Waterschappen. Op beide lijsten is de PvdA vertegenwoordigd met leden uit Gilze en Rijen. Het is ook altijd goed om vanuit de gemeente de vinger aan de pols te kunnen houden bij het Waterschap en de Provincie. Bovendien zijn korte ‘lijntjes’ voor onze inwoners naar Waterschap en Provincie daarbij mooi meegenomen.

Voor de Provinciale Staten staat Jos Schiphuis uit Rijen op plaats 18 met de boodschap zich hard te maken voor betaalbaar en plezierig wonen voor iedereen. Jos: “Goede passende huisvesting, zowel in de koopsector als in de sociale huursector, met de nadruk op een ruimer aanbod voor jonge gezinnen en ouderen die kleiner willen gaan wonen”.

Op de lijst van het Waterschap Brabantse Delta staan Anthony Bisschops uit Rijen, PvdA-fractievoorzitter, op plaats 23 en Lau Lavooij uit Gilze, 8 jaar lid van de PvdA-steunfractie in het waterschap op plaats 6. Gezien de klimaatverandering zetten Anthony en Lau zich met name in voor het voorkomen van wateroverlast en zorgdragen voor waterbuffers in droge tijden. En niet te vergeten een leefbare woonomgeving met aandacht voor natuur en herstel biodiversiteit.

Congres PvdA

Op het duo-congres van PvdA en Groen Links, afgelopen zaterdag in Den Bosch, was het duidelijk: op wat praktische zaken na is de vergaande samenwerking een feit. De PvdA uit Gilze en Rijen was met een aantal leden aanwezig op het congres. Zij ervoeren het elan en de energie tussen beide partijen als een geweldige opsteker. De gezamenlijk opgestelde visie ‘Samen onze toekomst in handen nemen’ heeft een enorme diepgang. De vragen uit het publiek werden heel erg concreet beantwoord.  Durf dus. Duidelijk dat de VVD zo afwijzend reageert: bang!

PvdA en Groen Links samen

De verschillen tussen PvdA en Groen Links zijn ook niet mega. PvdA staat voor gelijkwaardige behandeling van mensen, die in schone lucht en een groene omgeving willen wonen. Groen Links staat voor een groen en ecologisch verantwoorde omgeving met gelijke rechten voor gemarginaliseerde groepen en tegen iedere vorm van uitsluiting en discriminatie. Twee keer hetzelfde, maar in andere volgorde.

Heeft u over dit onderwerp vragen of wilt u wat kwijt: mail of bel met onze raadsleden: [email protected] 06-26117404 of [email protected] 06-22972749.