PvdA is blij dat Abel een nieuwe plek heeft gevonden

14 februari 2023

Blijven inzetten voor voldoende lokaal zorgaanbod

PvdA is blij dat Abel een nieuwe plek heeft gevonden

De huidige locatie van Abel aan de Vincent van Goghstraat is een problematische locatie voor een dagbesteding voor senioren. Vanwege industrie en de trein in de buurt kon er technisch gesproken geen vergunning verleend worden voor die locatie. Na lang zoeken heeft Abel een nieuwe plek gevonden en wel in Het Palet aan de Rembrandtlaan in Rijen. De PvdA feliciteert Abel met de nieuwe locatie.

Wet is wet en een groep senioren met intensieve zorg op een locatie met een ‘veiligheidsrisico voor kwetsbare groepen’ is maatschappelijk beslist niet heel lang te verantwoorden. De activiteiten-begeleidsters, Eugenie en Lotte van Abel kunnen in Het Palet nu hun nobele dienstbaarheid voortzetten en dat is fijn voor hen en voor diegenen die door hen begeleid worden.

Blijf vooral lokaal denken

Want de PvdA is er een enorme voorstander van dat veel voorkomende zorg aanwezig blijft in onze gemeente. Begin 2021, namelijk, is er op regionaal niveau een inkoopbeleid vastgesteld dat uitgaat van minder zorgaanbieders om de zorg betaalbaar en doelmatig te houden. Per 1 januari 2023 is dit nieuwe inkoopbeleid ingegaan. Onze oproep als PvdA-fractie: blijf ook vooral lokaal denken!

Behoud goed lokaal zorgaanbod

Het is ook niet voor niets dat er in maart 2021 op initiatief van PvdA een motie is ingediend (en aangenomen door de hele raad) om ‘te zorgen voor het behoud van voldoende kwalitatief goede lokale (zorg-) aanbieders per gemeente’. En pas op: de PvdA blijft zich inzetten voor voldoende goed lokaal zorgaanbod en blijft daar op toezien. Heeft u over dit onderwerp vragen of wilt u wat kwijt: mail of bel met onze raadsleden: [email protected] 06-26117404 of [email protected] 06-22972749.