PvdA-kandidatenlijst Gilze en Rijen 32 vrouwen en mannen sterk!

13 maart 2022

PvdA-kandidatenlijst Gilze en Rijen 32 vrouwen en mannen sterk!

De PvdA in Gilze en Rijen is trots op de kandidatenlijst bij de komende gemeenteraadsverkiezingen. Met niet minder dan 32 kandidaten onder aanvoering van Marielle Doremalen, met 8 jaar ervaring het sociale gezicht van de gemeenteraad, heeft de PvdA naast een inhoudelijk sterk en aansprekend programma, een ijzersterke ploeg mensen die zich inzetten voor onze gemeente waarin iedereen mee kan doen. Vrouwen en mannen uit de 4 kernen die weten wat er speelt in hun eigen buurt en dorp.

De PvdA prijst zich gelukkig met de vele betrokken kandidaten die achter de schermen actief zijn en meepraten en meedenken in de ondersteuning van de raads- en commissieleden. Kandidaten die dichtbij u wonen en waarbij u ook terecht kunt met uw vragen.

In principe kan iedere kandidaat op een lijst bij voldoende stemmen gekozen worden als raadslid. Het zal duidelijk zijn dat dit voor de meeste kandidaten niet opgaat. Dat betekent niet dat die stemmen verloren gaan! Uiteindelijk bepalen alle stemmen uitgebracht op een partij het aantal zetels dat wordt behaald.

Rechtstreeks gekozen kandidaten worden na de verkiezingen door het hoofd van het centraal stembureau (de burgemeester) gevraagd of zij hun benoeming aanvaarden. Het komt voor dat iemand die gekozen is die benoeming niet kan of wil aanvaarden. Sinds kort is dat bekend voor onze nr 4 op de PvdA-lijst, Johan van Zuijlen, die met ingang van 11 april een mooie nieuwe baan heeft bij de ABG-organisatie van de gemeente. En dat gaat niet samen!

Een felicitatie waard(!) Overigens blijft Johan wel als actief (bestuurs-)lid nauw betrokken bij de PvdA in Gilze en Rijen. Een stem op Johan gaat dan ook niet verloren. Het zal hem goed doen en zal het resultaat van de PvdA ten goede komen.

Net zoals elke stem op een van de 32 kandidaten op de PvdA-lijst!

Voor informatie en voor het verkiezingsprogramma ‘Samen Bouwen aan Gilze en Rijen’ zie onze  website: PvdA Gilze en Rijen