PvdA: Laat RHV niet in de kou staan!

15 september 2019

Verbouwing MFA goed voor BUDO, maar niet voor RHV

PvdA: Laat RHV niet in de kou staan!

Op woensdag 11 september werd in de commissie samenleving gesproken over de plannen voor de verbouwing van de MFA aan de Sportparkweg in Rijen. De BUDO Vereniging (judo, taekwondo en jiu-jitsu) zal ook gebruik gaan maken van het gebouw. Deze verbouwing pakt goed uit voor BUDO, want het voldoet aan al hun wensen, maar helaas blijft er voor RHV (handbal) niet veel ruimte over.

Geschiedenis MFA

Ongeveer 8 jaar geleden was het plan dat in de MFA op het sportpark in Rijen ook kinderopvang Humanitas gevestigd zou worden. Dit is nooit gebeurd. Wel waren EMM en RHV bereid om hun intrek te nemen in het gebouw. Zij brachten hiertoe samen €83.000,- in en vormden een stichting die het beheer van het gebouw op zich nam. Na het vertrek van EMM kon RHV niet anders dan de exploitatie teruggeven aan de gemeente.

BUDO

Al gauw bleek BUDO interesse te hebben. Zij zitten in een sterk verouderd gebouw. BUDO is bereid €40.000,- te investeren in de verbouwing van de MFA, zodat het geheel voldoet aan hun wensen. BUDO is tevreden en hoopt op deze nieuwe locatie een groei van het aantal leden te mogen meemaken. Prima voor de sport en de PvdA is blij voor BUDO.

RHV

Maar dan RHV: in de huidige plannen verliest RHV 2 van de 4 kleedkamers. De kantine raken zij ook kwijt. In plaats daarvan komt er slechts een zeer klein uitgiftepunt voor drankjes. RHV heeft 4 kleedkamers nodig o.a. omdat er gespeeld wordt in gemengde jeugdteams. Daarnaast wenst RHV een iets groter uitgiftepunt en een eenvoudige buitenoverkapping.

Amendement

Tijdens de commissievergadering pleitte de PvdA er al voor dat aan deze wensen van RHV tegemoet wordt gekomen. De PvdA is fervent voorstander van meer sporten en bewegen en vindt dat sportverenigingen daarbij in alle redelijkheid ondersteund en gefaciliteerd moeten worden. Twee extra kleedkamers kosten €2100,- jaarlijks en met de overige voorzieningen én zelfwerkzaamheid door RHV zijn de extra kosten beperkt en zeker verantwoord.

In de raadsvergadering van 30 september zal de PvdA een amendement indienen om de gerechtvaardigde wensen van RHV te kunnen vervullen.

Zichtbaar betrokken

De PvdA Gilze en Rijen is een partij die zichtbaar betrokken is bij alle inwoners van Gilze en Rijen. Heeft u een vraag, klacht, idee of wilt u iets anders kwijt? Neem dan gerust contact op met

Marielle Doremalen, [email protected] 06-44213664, Peter von Meijenfeldt, [email protected] 06-53254002, of via de website gilzerijen.pvda.nl