5 maart 2023

PvdA wil meer betaalbare woningen en water vasthouden om verdroging terug te dringen

Provinciale- en Waterschapsverkiezingen

De verkiezingen op woensdag 15 maart voor de Provincie Staten (en indirect de Eerste Kamer) én voor het Waterschap Brabantse Delta zijn van groot belang. Voor ons allemaal. In ons waterschap, in onze provincie en in ons land. Laten we opstaan tegen de toenemende ongelijkheid, tegen het ontkennen van de gevolgen van de klimaatverandering en tegen de verharding van de samenleving. Laten we gaan voor een prettige, veilige en gezonde woon- en leefomgeving, sociaal voor iedereen.

Deze verkiezingen zijn geen ver-van-mijn-bed-show. De vraagstukken op het gebied van wonen, energie, klimaat, wateroverlast en verdroging gaan ons allemaal aan. De uitdaging is dat iedereen mee kan doen en eigen belang geen kans krijgt. Met elkaar moeten we werken aan een mooie toekomst voor Brabant waar iedereen een fatsoenlijk dak boven zijn hoofd heeft, een toekomstbestendige baan en waar plaats is voor voldoende groen en natuur.

Betaalbare woningen met Jos Schiphuis

De provincie en het waterschap zijn in Gilze en Rijen met lokale kandidaten niet ver weg en makkelijk aanspreekbaar. Op de kandidatenlijst van de provincie staat Jos Schiphuis (33) uit Rijen die zich vooral inzet voor wonen. Jos daarover: “Een van de grootste uitdagingen voor de komende 4 jaar is betaalbaar en plezierig wonen voor iedereen. Mét passende woningen voor jonge gezinnen en voor ouderen die kleiner willen gaan wonen”.

Tegen verdroging met Lau Lavooij

Voor het Waterschap Brabantse Delta is Lau Lavooij uit Gilze al 8 jaar actief in de PvdA-steunfractie. Met een aansprekende flyer waarin hij zich vooral sterk maakt voor het tegengaan van verdroging en een gezonde en leefbare leefomgeving wilde Lau op plaats 6 de kiezers overtuigen van een stem op de PvdA. Maar…. door een fout bij de centrale aanmelding van de kandidaten ging de kandidatuur de mist in. Lau: “hartstikke rot natuurlijk, maar ik blijf lid van de PvdA-steunfractie en door op de PvdA te stemmen kunnen de kiezers er toch van overtuigd zijn dat zij zich vertegenwoordigd weten”.

De vervuiler betaalt met Anthony Bisschops

En op een lokale PvdA kandidaat stemmen blijft mogelijk met Anthony Bisschops (31) uit Rijen die de slogan ‘eerlijk water voor nu en later’ uitdraagt. Anthony daarover: “Het is duidelijk dat er maatregelen door de klimaatverandering nodig zijn. Dure maatregelen, waarbij de PvdA ondubbelzinnig kiest ‘voor de vervuiler betaalt’ en mensen met lage inkomens worden ontzien en in aanmerking komen voor kwijtschelding”.

Vragen over de provincie of het waterschap?

[email protected]  06-49366059

[email protected]  06-26117404