Veel belangstellenden bij PvdA-stand tijdens jaarmarkt in Rijen

28 oktober 2019

Hoogste prioriteit voor betaalbare woningen

Veel belangstellenden bij PvdA-stand tijdens jaarmarkt in Rijen

Zoals ieder jaar was de PvdA Gilze en Rijen ook dit jaar weer met een stand aanwezig op de jaarmarkt in Rijen. Veel bezoekers van de jaarmarkt hielden stil bij de stand om hun mening te geven. Zij werden verwelkomd met een overheerlijke pannenkoek.

De roodgekleurde stand trok veel bezoekers

De PvdA presenteerde zich op de jaarmarkt in de vertrouwde rode kleur. Dankzij het groeiend aantal actieve leden van de PvdA werden de bezoekers de hele dag door veel PvdA-ers in hun fraaie rode jacks goed te woord gestaan. De belangstellenden konden niet alleen hun mening geven over actuele onderwerpen in de gemeente, zij konden zich bovendien tegoed doen aan een heerlijke pannenkoek. Deze werd ter plaatse gebakken door ‘meesterbakker’ Willem Starreveld uit Gilze. Ze vielen goed in de smaak bij de bezoekers.

Betaalbare woningbouw op nummer 1

De bezoekers werd door de PvdA gevraagd welke actuele onderwerpen in Gilze en Rijen het meest hun aandacht trekken. Dit al dan niet in positieve of negatieve zin. Dit konden de bezoekers zelf aangeven. De bouw van meer betaalbare woningen bleek bij velen prominent als hoogste te scoren. Het gaat daarbij om (sociale) huurwoningen en goedkope koopwoningen.

Als tweede en derde sprongen de ondertunneling van het spoor en de sociale voorzieningen eruit. Een tunnel voor langzaam verkeer blijkt bij inwoners van Rijen een duidelijke voorkeur te hebben.

Invulling centrumplannen blijkt heet hangijzer

Slechts weinige bezoekers hebben er vertrouwen in dat de centrumplannen in Rijen en Gilze een snelle invulling krijgen. De al jaren durende voorbereiding is hiervan de oorzaak. Velen menen bovendien dat er door andere koopgewoonten weinig behoefte is aan meer winkels in het centrum van Rijen. Meerdere keren werd de suggestie gedaan om cultureel centrum De Boodschap naar de oostzijde van het Wilhelminaplein te verplaatsen. Het kan een belangrijke impuls geven aan het verlevendigen van het centrum van Rijen. De PvdA zal dit duidelijke signaal zeker oppakken.

Overige onderwerpen

Naast bovengenoemde onderwerpen kwamen ook veelvuldig ter sprake de stijging van de woonlasten, de onzekerheid van de energietransitie, het anders inzamelen van afval en de gewenste wijkverbetering. Allemaal actuele onderwerpen die ook volop de aandacht hebben van de fractie van de PvdA Gilze en Rijen.

Wil je hierover meedenken of meepraten met de PvdA, neem dan contact op met de raadsleden Peter von Meijenfeldt, 06-53254002 of Mariëlle Doremalen, 06-44213664.